najważniejszy posiłek dnia - śniadanie Alergia i nietolerancje.

Między alergią pokarmy a nietolerancją istnieje zasadnicza różnica. W przypadku alergii pokarmowej dochodzi do reakcji alergicznej niemal natychmiast po spożyciu nawet niewielkiej ilości alergizującego pokarmu. Objawy alergii łatwo rozpoznać, mogą pojawić się takie objawy jak: rumień skóry, obrzęk, trudności oddychania, a niekiedy może dojść do wstrząsu anafilaktycznego. Objawy nietolerancji pokarmowej mogą pojawić się do trzech dni po spożyciu nietolerowanego pokarmu i mogą utrzymywać się tygodniami. Najczęstrze objawy nietolerancji pokarmowej to: problemy skórne, reumatologiczne, przewodu pokarmowego, układu oddechowego. Odpowiednia dieta przy nietolerancji i alergii pokarmowej to ważny element kuracji, która złagodzi dokuczliwe objawy. Eliminując szkodliwe produkty znikają męczące symptomy, ale nie zastępując ich innymi odpowiednimi produktami możemy doprowadzić do niedoborów składników odżywczych i wyniszczenia organizmu. Mając na względzie Państwa zdrowie proponujemy dietę eliminacyjną, która jest przeznaczona przede wszystkim dla osób, u których pojawiły się objawy alergii lub nietolerancji pokarmowej. Będzie ona również dostosowana do innych jednostek chorobowych, jeżeli zajdzie taka potrzeba. Zaproponowana przez nas dieta ma na celu przywrócenie tolerancji na pokarm wywołujący niekorzystne zmiany w organizmie. Będzie zbilansowana indywidualnie oraz zawierać będzie zamienniki łatwo dostępne na rynku. Dieta pokryje Państwa zapotrzebowanie na składniki odżywcze, a kaloryczność pozwoli na zachowanie lub osiągnięcie szczupłej sylwetki.

Jeżeli nie wiesz, jak należy połączyć produkty w diecie eliminacyjnej, aby zdrowo się odżywiać – przyjdź do Nas, mamy odpowiednią wiedzę i doświadczenie.