kolorowa papryka

wartość odżywcza 1porcji ok. 273kcal.

składniki dla 8os.     czas przygotowania ok. 40 min.

  1. cebula 3szt. (ok.200 g)
  2. czosnek 4 ząbki
  3. zielona papryka 1szt. (ok.250 g.)
  4. czerwona papryka 1szt. (ok.250 g.)
  5. pomidory świeże lub z puszki 500 g.
  6. fasola jaś lub nerkowa z puszki (odsączone) 375 g.
  7. bulion warzywny (może być z kostki) 750 ml.
  8. Oliwa z oliwek 3 łyżki
  9. Łagodne chilli 2 łyżki
  10. Papryka w proszku 2 łyżki
  11. Zmielony kminek  1łyżka (kminek dodajemy wg uznania, można go pominąć)
  12. Liść laurowy 1 szt.
  13. Suche oregano 2 łyżeczki
  14. Sól, pieprz
  15. tarty żółty ser do dekoracji

  • Na dużej patelni rozgrzej oliwę i dodaj pokrojoną w plastry cebulę, posiekany czosnek i pokrojoną w paseczki paprykę. Podsmażaj na średnim ogniu przez 2-3min.
  • Następnie dodaj chilli, paprykę w proszku i kminek. Podsmażaj jeszcze przez minutę.
  • Teraz dodaj wszystkie pozostałe składniki. Całość wymieszaj i duś bez przykrycia przez 20-25min, aż potrawa zgęstnieje.
  •  Na koniec dopraw solą i pieprzem i podawaj posypując serem.

 Porady: dodatek tofu wzbogaca potrawę w białko.

Podziel się:
  •  
  •  
  •  

2 piszą o tym “Wegetariańskie chilli

  1. W czasie odchudzania warto korzystać z pikantnych przypraw, które wspomagają przemianę materii ( przyśpieszają metabolizm). Jednak mają one być dodatkiem, a nie głównym składnikiem potraw. Każda dieta powinna być urozmaicona i bogata we wszystkie składniki odżywcze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *