poradnia dietetyczn poleca artykuł o oszukiwaniu apetytu     Większość z nas marzy o szczupłej sylwetce. Po raz kolejny testujemy na sobie nową dietę. Niestety, wieczne uczucie głodu sprawia, iż czujemy się bezradni w walce z nadwagą. Nasz żołądek daje o sobie znać ssaniem albo burczeniem W końcu poddajemy się i zaczynamy jeść i…złościmy się na siebie popadając w depresję, zniechęcenie i rezygnację. Dlatego nie poddawajmy się. Bądźmy sprytniejsi. Zastosuj poniższe rady, a pomogą Ci zwalczyć głód i zapanować nad apetytem.

  • Jeżeli między posiłkami dopada Cię głód zjedz jabłko, które zawiera dużo błonnika. Przygotowując posiłki sięgaj także po produkty bogate w błonnik. Należą do nich oprócz owoców warzywa, płatki, kasze i pieczywo pełnoziarniste. Dzięki tym produktom twój żołądek będzie normalnie funkcjonował. Jednak, co najważniejsze, błonnik pęcznieje w żołądku, wywołując uczucie sytości.
  • Na uroczystości rodzinnej czy zakładowym przyjęciu zaczynaj posiłek od lekkich przekąsek jak sałatki najlepiej bez majonezu. Nie odmawiaj zjedzenia warzywnej zupy bez zasmażek i śmietany. W ten sposób zaspokoisz pierwszy głód. Zjesz mniej kalorii i zapanujesz nad łakomstwem.
  • Nakładając sobie posiłek sięgaj po jak najmniejsze miseczki i talerze. Dzięki temu trikowi porcja będzie wyglądać na dużą. Wybieraj też mniejsze sztućce. Mniejsze kęsy lepiej gryziesz, a spożycie posiłku zajmuje więcej czasu. Im dłużej trwa posiłek, tym szybciej pojawi się uczucie sytości. W ten prosty sposób uchronisz się od dokładki posiłku, gdyż twój mózg prześle organizmowi informację, że jesteś najedzona.
  • Kiedy grozi Ci podjadanie- żuj gumę miętową. Według psychologów zapach mięty stymuluje te część mózgu, która rejestruje uczucie pełnego żołądka.
  • Pij dużo wody nie gazowanej i niesłodzone herbaty (najlepiej ziołowe). Wypicie szklanki wody na pół godziny przed posiłkiem zmniejsza apetyt. Dobrym sposobem na głód jest ssanie kostek lodu. Możesz je przygotować z wody mineralnej aromatyzowanej, herbaty bez cukru lub z rozcieńczonego soku.
  • Podczas posiłku koncentruj się na tym co jesz. Żarliwe rozmowy, czytanie gazet, oglądanie telewizji sprawia, że zjadamy aż o 15% większy posiłek. Idąc do kina nie kupuj jedzenia np. popcornu, chipsów, solonych orzeszków. Zajęta śledzeniem akcji, nie zauważasz ile zjadasz.
  • W czasie posiłku wypij lampkę wytrawnego wina, które przyczynia się do szybszego uczucia sytości. Ale, to samo wino wypite przed posiłkiem zaostrza apetyt.
  • I na koniec zdrowy, spokojny sen. W czasie ośmiu godzin snu nasz organizm produkuje białko zwane leptyna. Białko to ma m.in. wpływ na uczucie sytości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *