produkty które zawierają błonnik poleca dietetykBłonnik jest niezbędnym składnikiem pożywienia dla osób walczących z nadwagą. Wchłania nadmiar wody z jelit i pęcznieje, wypełniając żołądek, daje uczucie sytości,

Błonnik nie ma prawie żadnej wartości odżywczej i nie dostarcza energii. Ma natomiast ogromny wpływ na nasze zdrowie, figurę i samopoczucie. Wielkie znaczenie ma także dla pracy jelit. Dzięki diecie bogatej w błonnik zmniejsza się ryzyko zmian w jelicie grubym. Błonnik rozkładany jest w jelicie grubym, gdzie bakterie powodują jego fermentację, przetwarzając go w kwasy tłuszczowe i gazy. To powoduje regularne oraz bezproblemowe wypróżnianie. Błonnik ogranicza przedostawanie się cholesterolu do krwiobiegu. Wyrównuje także poziom cukru we krwi.

Dzienna porcja błonnika, który powinno się dostarczać organizmowi to 35-40g. Optymalne ilości błonnika znajdują się w ciemnym pieczywie, pieczywie pełnoziarnistym i różnego typu płatkach, kaszach, suszonych owocach oraz bananach, jabłkach (koniecznie ze skórką), kiwi, malinach, brokułach, marchwi i orzechach. Dużo błonnika zawierają również soja i fasola.

Produkty pochodzenia zwierzęcego (mięso i naturalne przetwory, ryby,  mleko i naturalne przetwory, jaja) a także alkohole, masło, oleje i pozostałe produkty tłuszczowe nie zawierają błonnika pokarmowego.

Podziel się:
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *