natka pietruszki-zioło na zdrowie według dietetyka    Natkę pietruszki powinno się jeść codziennie, dodaną do ziemniaków, twarożku, jajecznicy, mięsa mielonego, czy sosu. Ma wiele cennych dla zdrowia witamin i minerałów. Natka jest doskonałą przyprawą, która nie tylko podnosi walory smakowe potrawy, ale także korzystnie wpływa na nasze zdrowie. Jest skarbnicą składników odżywczych. Zawiera witaminy: B1, B2, B6, C (2 razy więcej niż w cytrynie, w tej samej masie produktu), oraz minerały m.in.: magnez, żelazo, sód, potas, wapń, miedź, fosfor, fluor, chlor, b-karoten. W korzeniu pietruszki składniki te nie występują tak licznie. Natka pietruszki ułatwia także przemianę materii, przyspiesza trawienie, pomaga na wzdęcia i kolki. Łagodzi dolegliwości menstruacyjne, redukuje cellulit. Jedna łyżka natki pietruszki dziennie to minimum, jakie powinniśmy zjeść. Jedna łyżka posiekanych liści dostarcza prawie połowę dziennego zapotrzebowania na witaminy C, oraz całe na beta karoten. Natka dodana do sosów mięsnych lub jajek, zwiększa przyswajalność żelaza z tych produktów. Natkę możesz przechowywać zimą w postaci suszonej lub mrożonej (posiekaną i dokładnie osuszoną zamrażamy w plastikowym pojemniczku).

Podziel się:
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *