dietetyczne gołąmbkiSkładniki na: 4 porcje,   Przygotowanie: 45 min.  Gotowanie: 1,5 godz.

  1. kapusta włoska (mała, około 1 kg)
  2. ryż brązowy 100 g
  3. mielone mięso drobiowe 300 g
  4. cebula mała ( ok. 50 g)
  5. pieczarki 200 g
  6. koncentrat pomidorowy 2 łyżki
  7. łyżka oliwy z oliwek
  8. sól
  9. pieprz
  10. majeranek
  11. ziele angielskie
  12. liść laurowy
  •  Kapustę oczyścić, wyciąć głąb i zaparzyć przez chwilę we wrzątku. Sparzone liście wyjąć z wrzątku i ściąć grube nerwy.
  •  Ryż obgotować w dużej ilości osolonej wody i odcedzić ( pamiętajmy że brązowy ryż gotuje się dłużej).
  •  Pieczarki umyć, pokroić i poddusić na oleju (woda musi odparować), dodać pokrojoną w kosteczkę cebulę i razem dusić mieszając aby  się nie przypaliły.
  •   Mielone mięso połączyć z ryżem i pieczarkami z cebulą, doprawić solą, pieprzem, majerankiem i wymieszać.
  •   Porcje nadzienia nakładać na liście, boki zakładać do środka i zwijać.
  •   Dno garnka wyłożyć liśćmi kapusty, ułożyć gołąbki, zalać wodą, dodać ziele angielskie, liść laurowy, sól, pieprz i dusić około 1-1,5 godz.(jeżeli pozostały nam jeszcze liście z kapusty, to przykrywamy nimi gołąbki).
  • Pod koniec duszenia dodajemy koncentrat pomidorowy.

  Porady:

Zamiast ryżu brązowego możemy użyć kaszy gryczanej lub jęczmiennej, kapustę włoską można zastąpić białą, do sosu można dodać startą marchewkę, która go zagęści.

Wartość odżywcza jednej porcji(około 250 g):

Białko-12,71 g    Tłuszcz-6,9 g   Węglowodany-40,14 g   Kaloryczność-238 kcal

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *